Legitymacja szkolna
Wydawanie legitymacji szkolnej
Legitymację szkolną wydaje się każdemu uczniowi.
Aby została wydana legitymacja szkolna rodzic ucznia powinien:
- podpiąć scan zdjęcia legitymacyjnego ucznia zgodnie z instrukcją (instrukcja
w załączeniu)
Zdjęcie do legitymacji musi spełniać wymogi zdjęcia do dowodu lub paszportu:
- aktualne, kolorowe, minimalnej rozdzielczości 492 x 633 piksele, w formacie .jpg
lub .jpeg; - wykonane na jednolitym, jasnym tle o równomiernym oświetleniu, bez cieni
i elementów ozdobnych, twarz skierowana na wprost.
mLegitymacja
Legitymację szkolną wydaje się także w postaci dokumentu mobilnego, o którym mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U.2024.1275
ze zm.), jako „mLegitymację szkolną”:
1) uczniowi pełnoletniemu;
2) uczniowi niepełnoletniemu, jeżeli rodzice tego ucznia nie wyrazili sprzeciwu.
Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej legitymacji szkolnej, tj. do 30 września następnego roku kalendarzowego.
Unieważnienie mLegitymacji
mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
- na wniosek rodziców niepełnoletniego ucznia/ pełnoletniego ucznia w przypadku:
- niepoprawnego działania,
- utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna.
mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia.
- na wniosek rodziców/opiekuna prawnego niepełnoletniego ucznia sprzeciwiających się wydaniu nLegitymacji.
- z urzędu w przypadku:
- utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej,
- przejścia ucznia do innej szkoły.
Wniosek o uniewaznienie mLegitymacji szkolnej - do pobrania
Instrukcja dla rodzica - sposób dodania zdjęć do legitymacji