mLegitymacja szkolna
mLegitymacja
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano papierową wersję dokumentu.
Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej legitymacji szkolnej, tj. do 30 września następnego roku kalendarzowego.
Wydawanie/Uruchomienie mLegitymacji
Aby uruchomić mLegitymację należy:
- złożyć wniosek o wydanie mLegitymacji w sekretariacie szkoły (do pobrania )
- wykonać zdjęcie smartfonem (stosując się do ogólnych zasad prawidłowego zdjęcia
do dokumentów) i skorzystać z bezpłatnego kreatora zdjęć do mLegitymacji, który
znajduje się na stronie szkoły (tutaj). Zdjęcie musi spełniać wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5mb i wymiarach minimum 500x600 px. - zdjęcie należy przesłać na adres mailowy szkoły: lo1@radom.pl.pl
- pobrać Aplikację mObywatel i potwierdzić regulamin
- po otrzymaniu z sekretariatu szkoły kodu (QR) i hasła aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu
- w aplikacji mLegitymacja szkolna zeskanuj otrzymany kod QR oraz wpisz hasło
do aktywacji mLegitymacji
Unieważnienie mLegitymacji
mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
- na wniosek rodziców ucznia/opiekuna prawnego/pełnoletniego ucznia w przypadku:
- utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzenia,
- niepoprawnego działania,
- utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna. mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować pracownika sekretariatu szkoły.
- z urzędu w przypadku:
- utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej,
- przejścia ucznia do innej szkoły.
Wniosek o wydanie/przedłużenie ważności mLegitymacji szkolnej
Instrukcję dodania mLegitymacji do aplikacji mObywatel
Bezpłatny kreator Zdjęć do mLegitymacji